پودر مورینگا گاتی

پودر مورینگا

پودر مورینگا که این روزها نام آن را بیشتر می شنویم محصولی از درخت مورینگا اولیفیرا است.درخت فرخنده ای که بومی هند و نپال بوده و در مناطق گرم و خشک و مرطوب رشد می کند. از پودر مورینگا هزاران سال است که در طب آیورودا برای درمان بیش از 300 بیماری استفاده میکنند.

پودر مورینگا از آسیاب برگ ها حاصل می شود و سرشار از مواد معدنی ، ویتامینها و سایر مواد شیمیایی گیاهی ضروری هستند. عصاره برگها برای درمان سوء تغذیه و افزایش شیر مادر در مادران شیرده استفاده می شود. پودر مورینگا برای عموم افراد و به طور ویژه ورزشکاران مناسب بوده و همه سنین میتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.می توان از پودر مورینگا به عنوان منبع غنی آنتی اکسیدان وعامل ضد سرطان ، ضد التهاب ، ضد دیابت و ضد میکروب استفاده کرد. دانه مورینگا اولیفیرا یک منعقد کننده طبیعی بوده به طور گسترده ای در تصفیه آب استفاده می شود.

بهتر است که پودر مورینگا از برگ های ارگانیک که به صورت بهداشتی شست و شو و حرفه ای خشک شده باشند تهیه شود تا بیشترین مواد مغذی در آن حفظ گردد.نحوه خشک کردن اصولی برگ مورینگا

تیم تخصصی ایران مورینگا با ارائه محصولات با کیفیت و دارای تاییدیه های آزمایشگاهی معتبر (شیمیایی-میکروبی-فلزات سنگین)، مفتخر است که مشاوره مصرف را برای مشتریان محترم به صورت تخصصی و انفرادی انجام می دهد.

درختان مورینگا در مناطقی به دور از آلاینده های صنعتی به صورت طبیعی و کاملا ارگانیک کشت می شوند- برگ های سالم در فرآیند شست و شو مراحل انگل زدایی-میکروب زدایی و قارچ کشی را پشت سر می گذرانند – سپس در سالن تمیز در سایه خشک می شوند تا بیشترین مواد مغذی در آنها باقی بماند. از این رو می توانید بهترین پودر مورینگا تولید داخل را با خلوص 100 درصد و کاملا بهداشتی از مجموعه ایران مورینگا تهیه نمایید.

مورینگا چیست؟

مورینگا اولیفیرا متعلق به خانواده مورینگاسه (Moringaceae) می باشد که از گیاهان مهم در کشورهای هندوستان -اتیوپی- فیلیپین و سودان است. این درخت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رشد می کند. مورینگا می تواند خشکسالی شدید و یخبندان ملایم را تحمل کند و از این رو به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود.معمولاً به عنوان درخت طبل (به علت شکل ظاهری میوه) یا درخت ترب (به علت شکل ظاهری ریشه) شناخته می شود. نامهای دیگر درخت مورینگا شامل : البان – بان-شوع – Ben tree-Rawag- Ben oil tree – گز روغن ( البته اشاره به نمونه مورینگا پرگرینا دارد) می باشد.

کلمه مورینگا از ریشه سانسکریت اخذ شده  و بیشترین مورد استفاده از پودر مورینگا را می توان در طب آیورودا پیدا کرد. از نظر طب آیورودا این گیاه دارای ویژگی های سبک،خشک ،تیز و روان بوده و برای نفوذ به اعماق بدن جهت سم زدایی و پاکسازی مفید است. لازم به ذکر است که دوشا یا طبع آن ، گرم می باشد. پودر مورینگا را همراه با شیر و یا شیر و عسل برای تقویت قوای جسمی و جنسی و ذهنی مصرف می کردند. برگ های مورینگا را جویده و بر روی اثر نیش گزندگان می گذاشتند تا بی اثر گردد.(بیشتر بخوانید:مورینگا در طب سنتی ایرانی و هندی)

بخشی از موارد مصرف و خواص پودر مورینگا که در کتب طب آیورودا بدان اشاره شده است: برای کمک به مردان برای تولید مثل ( اسپرم ) است . بدن را پاک میکند . قلب و عروق را تقویت میکند . (بیشتر بخوانید)برای چشم ها و مشکلات بینایی مناسب است . برای درمان ورم های چرکی ، التهاب ، نیش گزندگان ، چاقی ، کفگیرک ، مسمومیت ، بزرگی طحال ، ورم های شکمی ، خنازیر ، جوش خوردن زخم ها ، کاهش دردهای سخت ، درمان تب ، درمان سوختگی ، بهبود هضم ، بهبود اسهال مفید است .بیشتر بخوانید : مورینگا در طب سنتی

مورینگا در طب سنتی آیرودا

چرا مورینگا اعجاز طبیعت است؟

با مطالعه مطلب زیر به این نتیجه مهم خواهید رسید که نامگذاری مورینگا به اعجاز طبیعت بی دلیل نیست:

  از نظر کشاورزی : تمامی قسمت های گیاه مورد استفاده بوده و عمده آن خوراکی می باشد . در مناطق گرم و خشک و مرطوب که با بحران خشک سالی و کم آبی مواجه هستند رشد مناسبی دارد. از فرسایش خاک جلوگیری می کند – برای بقا به آب زیادی نیاز ندارد – کاشت ، داشت و برداشت به راحتی صورت میگیرد.نیاز به کود و سموم و آفت کش ها ندارد.

از نظر تغذیه ای : برگ های مورینگا از غنی ترین سبزیجات در جهان می باشد که برای تمامی سنین قابل استفاده است. روغن بذرها از پایدارترین روغن ها بوده و جهت درمان بیماریهای خاص و همچنین پخت و پز استفاده میشود. همچنین بذرها قوی ترین منعقد کننده طبیعی میباشد که جهت تصفیه آب در مراکز صنعتی و روستایی استفاده میشود.

از ریشه برای مصارف پزشکی و از گل درخت مورینگا برای تهیه دمنوش استفاده می گردد.

همه این خواص درخت مورینگا اولیفیرا در کنار دسترسی آسان به آن موجب شده است که در طرح های بین المللی – ملی – خصوصی – سازمان های مردم نهاد و شخصی در مناطقی از جهان که دچار سو تغذیه و بحران آب هستند به شدت مورد استقبال قرار گیرد.

مورینگا اعجاز طبیعت:

دلیل این نامگذاری را می توان در اسناد بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل جستوجو کرد :

مورینگا گونه ای از درختچه ها و درختان با کاربردهای چند منظوره است: برگ ها ، ریشه ها و غلاف های نارس آن به عنوان سبزی مصرف می شود. همه قسمتهای درخت مورینگا – پوست ، غلاف ، برگ ، آجیل ، دانه ها ، غده ها ، ریشه ها و گلها – قابل خوردن هستند. از برگها به صورت تازه یا خشک شده (چای مورینگا)استفاده می شود و به صورت پودر آسیاب می شوند. غلاف های بذر در حالی که هنوز سبز هستند چیده می شوند و تازه یا پخته خورده می شوند. روغن مورینگا (دانه مورینگا) شیرین است ، نمی چسبد ، خشک نمی شود و در برابر گندیدگی مقاوم است ، در حالی که از کنجاله دانه (تفاله باقیمانده بعد از روغن گیری از بذرها)برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود. دانه ها همچنین سبز ، برشته ، پودر شده و برای چای دم کرده یا در کاری(ادویه) استفاده می شوند.

تیم تخصصی ایران مورینگا از سال 1395 اقدام به مطالعه و کشت درخت مورینگا اولیفیرا در استان های هرمزگان – سیستان و بلوچستان – کرمان-بوشهر-فارس نموده است.

خواص پودر مورینگا چیست؟

پودر مورینگا اشاره به برگ های خشک شده و آسیاب شده دارد. همانطور که در بالا اشاره شده از مورینگا جهت مصارف غذایی و درمانی بسیاری استفاده می شده است و نتایج آزمایشات بالینی و همچنین بررسی های آزمایشگاهی گویای این حقیقت است که مورینگا واقعا اثر گذار است.

  1. مورینگا سرشار از مواد مغذی است:

 مورینگا به دلیل وجود انواع فیتوکمیکالهای ضروری موجود در برگها ، غلافها و دانه های آن از نظر تغذیه ای غنی است. در واقع گفته می شود که پودر مورینگا 10 برابر ویتامین A بیشتر از هویج ، 17 برابر کلسیم بیشتر از شیر ، 9 برابر پروتئین بیشتر از ماست ، 15 برابر پتاسیم بیشتر از موز و 25 برابر آهن بیشتر از اسفناج ،12 برابر ویتامین E بیشتر از بادام ،36 برابر منیزیم بیشتر از تخم مرغ دارد. همچنین حاوی 36 نوع ترکیب ضد التهاب شامل امگا3 امگا6 امگا9 ، 46 نوع آنتی اکسیدان و 92 ماده مغذی است.

وجود آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری با همدیگر در کنار انواع ویتامین ها و مواد معدنی موجب شده تا پودر مورینگا یک گزینه عالی برای حفظ سلامتی و تندرستی باشد.(نقش آمینو اسیدهای مورینگا در سلامتی)

مورینگا منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد :

سطوح بالای رادیکال‌های آزاد ممکن است باعث استرس اکسیداتیو شود که با بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است .در طرف مقابل آنتی اکسیدان ها قرار دارند که می توانند بدن را در برابر حملات رادیکال ها ( استرس اکسیداتیو) به خوبی محافظت نمایند.

چندین ترکیب گیاهی آنتی اکسیدان در برگ های مورینگا اولیفیرا یافت شده است:

علاوه بر ویتامین C و بتاکاروتن، این موارد عبارتند از

کوئرستین: این آنتی اکسیدان قوی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

اسید کلروژنیک: ممکن است به تعدیل سطح قند خون بعد از غذا کمک کند

یک مطالعه در زنان نشان داد که مصرف 1.5 قاشق چایخوری (7 گرم) پودر برگ مورینگا هر روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان خون می شود.مورینگا پرچم دار منابع آنتی اکسیدان

کمک به کاهش سطح قند خون با پودر مورینگا:

قند خون بالا می تواند یک مشکل جدی برای سلامتی باشد. در واقع، این ویژگی اصلی دیابت است.

نگه داشتن سطح قند خون در سطح مطلوب از آن جهت حائز اهمیت است که بالا ماندن سطح قند خون با گذشت زمان موجب بروز انواع بیماری ها ( قند خون-بیماری قلبی عروقی -اضافه وزن – کلسترول و…) می گردد. جالب توجه است، چندین مطالعه نشان داده اند که مورینگا اولیفرا ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند.

یکی از نکات بسیار مهم برای علاقه مندان به پودر مورینگا این است که : مصرف پودر مورینگا موجب کاهش حساسیت به انسولین در سلول ها می شود. این بدان معناست که بدن مقدار انسولین کمتری ترشح می کند تا به فعالیت بپردازد و همین امر موجب متعادل سازی سطح قند خون می شود.( مورینگا برای کنترل دیابت و خواص درمانی)

یک مطالعه بر روی 30 زن نشان داد که مصرف 1.5 قاشق چایخوری (7 گرم) پودر برگ مورینگا هر روز به مدت سه ماه، سطح قند خون ناشتا را به طور متوسط ​​13.5٪ کاهش می دهد (منبع)

دانشمندان بر این باورند که این اثرات توسط ترکیبات گیاهی مانند ایزوتیوسیانات ها ایجاد می شود .

پودر مورینگا میتواند موجب کاهش التهاب شود:

یکی از واکنش های ضروری بدن به عفونت و آسیب ، التهاب است. اما اگر این واکنش به صورت طولانی مدت در بدن بروز پیدا کند، خود یکی از تهدیدات مهم سلامتی می باشد.در واقع، التهاب پایدار با بسیاری از مشکلات مزمن سلامتی ، از جمله بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

خوشبختانه اکثر میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات کامل دارای خواص ضد التهابی هستند. با این حال، درجه ای که آنها می توانند کمک کنند به انواع و مقدار ترکیبات ضد التهابی آنها بستگی دارد. با مصرف پودرمورینگا که حاوی ترکیبات ضد التهابی ( ایزوتیاسیانات ) هستند ، به صورت روزانه همراه با رژیم غذایی ، می توان از خواص ضد التهابی این گیاه ویژه بهره برد.

مورینگا میتواند موجب کاهش کلسترول خون شود:

بیماری قلبی به طور مستقیم با کلسترول بالا در ارتباط است. اگر بتوانید در رژیم غذایی این عامل را کنترل کنید ،سلامتی خود را تضمین کرده اید.خوشبختانه، بسیاری از غذاهای گیاهی می توانند به طور موثر کلسترول را کاهش دهند. اینها شامل دانه کتان، جو و بادام است.مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده اند که مورینگا اولیفیرا ممکن است اثرات مشابهی در کاهش کلسترول داشته باشد .(منبع1- منبع 2)

مورینگا که به عنوان یک سوپر فود یا مکمل غذایی فوق العاده قلمداد میگردد می تواند جهت برطرف کردن نیاز روزانه بدن به بسیاری از مواد غذایی استفاده گردد. این بدان معنا است که برای رفع نیاز بدن به مواد غذایی کمتری نیاز دارید و عمل گوارش در بدن بسیار بهتر صورت میگیرد.(مورینگا و چاقی)

مورینگا میتواند در موارد زیر به کار برده شود:

افزایش کارایی و سلامتی ذهنی

بهبود قوای جنسی

تقویت قوای جسمانی

متعادل سازی هورمون ها

محافظت از کبد و کلیه

کمک به گوارش

افزایش کارایی مغز

آنچه که در بین مصرف کنندگان به وضوح قابل مشاهده است عملکرد صحیح و مورد انتظار پودر مورینگا بوده که موجب تداوم در استفاده و پیشنهاد آن به دیگر افراد می باشد.

چه افرادی می توانند از پودر مورینگا استفاده کنند؟

ورزشکاران:

اکثر علاقه مندان به پودر مورینگا ورزشکاران هستند.این دسته به سبب فعالیت های متعدد ورزشی که دارند سوخت و ساز بیشتری داشته ونیاز به غذای سالم تری دارند. تنظیم سوخت و ساز بدن بر عهده تیروئید بوده و سطح انسولین نیز با پانکراس ارتباط مستقیم دارد.هر دو غده با مصرف پودر مورینگا کارایی بهتر و قابل قبول تری دارند. طبق نتایج آزمایش در محیط کشت مشخص شده که مورینگا تا 97 درصد سلول های سرطانی پانکراس را از بین میبرد.(منبع1منبع 2منبع 3)

با مصرف روزانه پودر مورینگا میزان هورمون های غده تیروئید (T3-T4 ) متعادل می شوند که این امر موجب تنظیم سوخت و ساز بدن و تناسب اندام خواهد شد. از طرفی مورینگا حاوی مقادیر قابل توجهی کوئرسیتین می باشد که برای تنظیم غده تیروئید بسیار موثر است.(بیشتر بخوانید) همچنین با کاهش حساسیت به انسولین احتمال ابتلا به  بیماریهای قلبی و دیابت ها برای ورزشکاران بسیار کاهش میابد.

 میکرومغذی های موجود در پودر مورینگا و همچنین خواص ضد التهابی آن برای ریکاوری صحیح ، مناسب و سریع ورزشکاران بسیار سودمند است. فقط کافی است که پودر مورینگا را به رژیم غذایی اضافه کنید تا یک گام موثر در حفظ سلامتی و تناسب اندام بردارید.

آمینو اسید های شاخه ای پودر مورینگا:

آمینو اسید های ضروری و غیرضروری برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است. مورینگا با دارا بودن اسید آمینو های ضروری زیر در 100 گرم از پودر برگ ها یکی از غنی ترین منابع پروتئین گیاهی ( قابل جذب در بدن ) در دنیا می باشد. در 6 گرم پودر مورینگا 2 گرم پروتئین کامل موجود است.مطالعات نشان میدهد که ترکیب اسیدهای آمینه مورینگا بالاترین ارزش بیولوژیکی را در بین تمام محصولات گیاهی دارد! این باعث می شود پودر برگ مورینگا یک ماده افزودنی غذایی بسیار خاص باشد.

آمینو اسید ها همان آجرهای سازنده پروتئین هستند که در فعالیت های مربوط به انرژی،ریکاوری،عملکرد مغزی،قدرت عضلات و چربی سوزی نقش مهمی دارند.والین،لوسین و ایزولوسین از جمله آمینو اسید های ضروری هستند که در برگ های مورینگا به مقدار کافی وجود دارد.از طرفی آمینو اسید های شاخه ای BCAA در ماهیچه سوخت و ساز شده و از بیماری های کبد و سرطان جلوگیری می کند.

آمینو اسیدها برای تنظیم سطح قند خون و هموگلوبین ، تحریک رشد عضلات ،  جذب کلسیم و تولید کلاژن ، رشد بدن ، کاهش چربی کبد ، درمان افسردگی ، بهبود عملکرد قلبی عروقی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و  سیستم عصبی مرکزی ، تامین انرژی و موارد بسیاری دیگر در بدن نقش دارند.


رشد عضلانی و استقامت در تمرین از طریق پروتئین های کامل و دیگر ترکیبات مغذی حاصل می شود.کلسیم،پتاسیم،منیزیم،آهن برای حفظ تعادل در بدن بسیار حائز اهمیت است. حضور مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها در مورینگا سبب شده تا مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی در برابر بیماری ها گردد.

ورزشکارانی که در رشته های ورزشی پر تنش فعالیت می کنند و یا ورزشکاران استقامتی و حتی علاقمندان به ورزش همگی میتوانند از پودر مورینگا در برنامه غذایی بهره ببرند. اصلا جای نگرانی نیست ، به راحتی میتوانید بهترین شیوه مصرف را با توجه به نوع فعالیت و هدفی که از تمرین دارید از مشاوران تیم تخصصی ایران مورینگا دریافت کنید.

جهت مطالعه بیشتر این مقاله را بخوانید.

زنان :

مواد مغذی موجود در پودر مورینگا موجب افزایش جذب آهن شده و میزان آهن انباشت شده در بدن را بالا میبرد، از این رو کمک شایانی به زنان برای بازیابی سلامت عمومی می کند. زنان فارغ از اینکه در چه سنی هستند همیشه باید برای محافظت بدنشان در برابر انواع بیماری ها دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

یک از شایع ترین کمبود ها در بین زنان جوان کمبود آهن است که می تواند موجب کم خونی شود. مصرف همزمان غذاهایی که حاوی ویتامین سی و املاح معدنی هستند در رفع کم خونی موثر هستند. آهن موجود در پودر مورینگا تقریبآ 25 برابر بیشتر از اسفناج است و عادت جویدن یخ را با این محصول ترک خواهید کرد.

اغلب زنانی که به پرخوری روی می آورند کمبود منیزیم ، روی و ویتامین گروه ب دارند و می توانند با اضافه کردن پودر مورینگا به رژیم غذایی بدون عوارض کمبود های بدن را جبران نمایند.(عوارض گیاه مورینگا)

خواص جوان سازی و ضد پیری مورینگا را می توان در ترکیبات آنتی اکسیدان هایی همچون زئاتین و ویتامین هایی نظیر A – E – C مشاهده کرد که به وفور در پودر مورینگا وجود دارد. تهیه ماسک صورت و یا لوسیون و اسکراب با پودر و روغن مورینگا در شادابی پوست بسیار موثر بوده و روغن مورینگا یک گزینه عالی جهت تقویت ریشه مو و همچنین جوان سازی پوست است.(گیاه مورینگا برای پوست و مو)

عموم افراد به ویژه زنان برای رهایی از خستگی مفرط روزانه و بی حالی در میان روز از پودر مورینگا به صورت میان وعده همراه با آب شیر آب میوه و یا دمنوش استفاده میکنند. توصیه هایی که متخصصین طب فیزیکی و تغذیه به افراد پیشنهاد میدهند استفاده بیشتر از محصولات گیاهی پر خاصیت همچون مورینگا در رژیم غذایی است.

دریافت همزمان ویتامین ها و املاح معدنی و همچنین هضم آسان آن برای بدن از ویژگی های مهم پودر مورینگا می باشد که برای زنان گزینه ای عالی به حساب می آید.

در برنامه های حمایتی که دولت ها و سازمان های بین المللی وشرکت های خصوصی برای ریشه کنی فقر و رفع سو تغذیه در کشور های آفریقایی دارند مورینگا یکی از مهمترین ابزار ها می باشد. چرا که مصرف پودر مورینگا برای مادران شیرده موجب افزایش شیر آنها شده و از طرفی شیر تولید شده نیز مغذی تر خواهد شد. نتایج نشان داده اند که نوزادان متولد شده در این مراحل هم وزن بیشتری دارند و هم از لحاظ جسمانی سالم تر هستند.(منبع 12 )

کودکان، نوجوانان:

یکی از دغدغه های شایع والدین نگرانی در مورد سلامت ذهنی و رشد متناسب فرزندانشان می باشد. چه مواد غذایی باید مصرف شوند تا علاوه بر کمک به رشد فیزیکی و ذهنی ، کمترین اثرات جانبی را داشته باشد؟

از نکات جالب در مورد پودر مورینگا حضور همزمان ویتامین ها، آمینو اسید های ضروری و غیر ضروری،املاح معدنی و آنتی اکسیدان ها در کنار یکدیگر میباشد . هر گروه از مواد مغذی بالا برای جذب بهتر و بیشتر نیازمند حضور گروه دیگری می باشد.

تصور کنید با مصرف پودر مورینگا یک مولتی ویتامین کاملا گیاهی و قابل جذب و بدون عوارض به فرزندانتان می دهید. این یک واقعیت است.بله پودر مورینگا یک مولتی ویتامین طبیعی بوده و همه افراد میتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

حال اگر این گیاه به صورت حرفه ای و بهداشتی عمل آمده باشد که چه بهتر!

می توانید پودر مورینگا را به رژیم غذایی فرزندانتان اضافه کنید تا به نتایج زیر دست یابید:

افزایش انرژی کودکان و نوجوانان

تقویت سلامت و رشد مغز

کمک به تقویت سلامت کبد و کلیه

افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های عفونی و ویروسی(1)

بهبود بینایی

تسریع بهبود زخم (منبع)

استحکام استخوان ها و رشد بیشتر موها و همچنین محافظت از پوست

متعادل سازی حالات روانی

سالمندان:

گوارش راحت و تنظیم متابولیسم و همچنین بهبود وضعیت عمومی بدن با مصرف روزانه پودر مورینگا برای افراد مسن یک موهبت بزرگ به شمار میرود.

اگر میخواهید عزیزان و آشنایان میانسال و مسن خود را خوشحال کنید و در آرزوی حال خوب جسمانی و ذهنی برای آنها هستید همین الان با دقت مطالب بالا را مطالعه نمایید. پودر مورینگا حاوی فیبر و امگا3 ،امگا 6، امگا9 و همچنین آنتی اکسیدان های فراوانی است که برای سالمندان بسیار مهم می باشند.

فیبر موجود در پودر برگ مورینگا برای گوارش آسان به سالمندان کمک می کند و املاح معدنی دیگر از زوال عقل و بروز آلزایمر پیشگیری میکند.

مصرف پودر مورینگا برای همه افراد پیشنهاد میگردد . نگران نحوه مصرف آن نباشید. تیم تخصصی ایران مورینگا برای تمام مشتریان به صورت انفرادی و کاملا ویژه مشاوره مصرف در نظر گرفته است.

بیماران:

افراد بیمار بسته به نوع بیماری و داروهایی که مصرف میکنند و همچنین ویژگی های بدنی که دارند میتوانند از پودر مورینگا و بذر مورینگا استفاده کنند.

به صورت کلی از پودر مورینگا برای بیماریهای زیر استفاده میشود:

بیماریهای قلبی عروقی

بیماری های کبد و کلیه

انواع دیابت

چاقی

برخی از سرطان ها

بیماریهای گوارشی

اختلالات خواب

اختلالات روانی و ذهنی

کم خونی

بینایی

پوستی

بهترین پودر مورینگا :

تهیه پودر مورینگا با کیفیت عالی و با قیمت مناسب را میتوانید از قسمت فروشگاه سایت ایران مورینگا انجام دهید. ما با رعایت اصول کشت ارگانیک و صحیح و همچنین برداشت بهداشتی و حرفه ای در بسته بندی های مورد تایید سازمان غذا و دارو این اطمینان را به شما میدهیم که بهترین پودر مورینگا تولید شده در ایران را تهیه میکنید.

مزارع با دقت بسیار بالا انتخاب میشوند تا ضمن دور بودن از آلاینده های شهری و صنعتی از وجود سموم و آفات و کود در سال های قبل نیز مصون باشند. آزمایشات آب و خاک صورت میگیرد و بهترین مزارع برای کشت انتخاب میشوند.

با آموزش های مستمر به کشاورزان زمینه تولید اصولی و فنی را میسر ساختیم و بهترین نمونه بذر های سالم برای کشت فراهم میکنیم.

هر مزرعه با توجه به شرایط جغرافیایی و کیفیت آب و خاکی که دارد مورد بررسی مداوم بوده و آزمایشات دوره ای جهت پایش انجام میگردد.

برداشت ها در زمان سر رسید انجام شده و برگ های زرد و معیوب جدا میشنود.سپس برگ ها مراحل شست و شو را که  شامل: گند زدایی – انگل زدایی و میکروب زدایی هستند پشت سر میگذارند. خشکاندن برگ ها در سایه و در محیط مخصوص به این کار انجام میگیرد . کیفیت برگ های خشک شده در سایه از دیگر انواع روش ها بالاتر می باشد.

بسته بندی های پودر در اوزان مختلف و در انواع مختلف صورت میگیرد تا هر شخص با توجه به سلیقه خود انتخاب نماید.

دقت نمایید که کیفیت تمام پودر ها یکسان و درجه یک می باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
16 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
همه کامنتها را نشان بده
لیلا
لیلا
2 سال قبل

ممنون از مطالب خوب و مفیدتون
اگر میشه از گیاهان دیگه هم مطالب بنویسید

احسان پویا
ادمین
2 سال قبل
پاسخ به  لیلا

خرسندیم که مطاب برایتان جالب بوده است
ما به خاطر اینکه کار تخصصیمان روی گیاه مورینگا هست فعلا تمرکزمان روی ابعاد مختلف این گیاه است
با این حال آماده مشاوره رایگان به شما عزیز بزرگوار هستیم.

بهزاد هرمزی
بهزاد هرمزی
2 سال قبل

سلام من از سایت شما خرید کردم و راضی هم هستم فقط یک پیشنهاد هم دارم لطفا در بسته پودر یک عدد پیمانه هم اضافه کنید تا ما ورزشکاران راحت تر باشیم با سپاس

علی
علی
2 سال قبل

سلام محصولات شما تایید آزمایشگاهی دارن؟

لیلا زمانی
لیلا زمانی
2 سال قبل

من استفاده میکنم البته برای خواب که آقای کامیاب گفتن مناسبه و چون منیزیم داره باعث میشه کیفیت خواب بهتر بشه. تشکر از آقای کامیاب و تیم ایران مورینگا

لیلا
لیلا
2 ماه قبل
پاسخ به  لیلا زمانی

چه مقدار و چه موقع مصرف می کنید؟

مجتبی راستگو
مجتبی راستگو
2 سال قبل

محصول شما با محصولات مورینگا که در سایت آمازون هست یکیه یا فرق داره؟

علی
علی
1 سال قبل

این پودر برای لاغری شکم و پهلو هم موثره؟

صغرا
صغرا
1 سال قبل

قرص مورینگا با پودر مورینگا تفاوت داره؟

آوا حداد
آوا حداد
1 ماه قبل

سلام من پودرش رو خريدم ازتون
چطور مصرف كنم كه لاغرم نكنه؟ چون نميخوام لاغر بشم بدنم فيت هست و نوشته بود توي توضيحاتش كه لاغركننده س ممنون ميشم مشاوره بديد. البته دوهفته س داخل كپسول ميريزم و ميخورم يكي صبح يكي شب.

و سوال دومم اينكه براي درمان كسايي كه زخم معده دارن هم خوبه يا بي تاثيره درين زمينه؟

Last edited 1 ماه قبل by آوا حداد
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
سوالی دارید؟از من بپرسید
16
0
نظرات شما را دوست خواهند داشت،کامنت بگذارید!x
0