گیاه مورینگا بر پوست و مو

گیاه مورینگا برای پوست و مو

مهم ترین تاثیری که گیاه مورینگا بر پوست و مو دارد از طریق آنتی اکسیدان های سرشار است. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد دارند. بررسی نقش آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد بر شادابی و جوان سازی پوست و افزایش رشد مو به وفور مورد تحقیق قرار گرفته است. ترکیبات موجود در برگ ها خواص ضد پیری دارند و برای کمک به سلامت پوست و مو مفید هستند.

اخیرا بازخوردهای زیادی در رابطه با سفیدی پوست با روغن مورینگا مخصوصا سفیدی بیکینی برای خانمها داده شده است

برای دریافت مشاوره رایگان در رابطه با سفیدی پوست میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید.

خوب به نظر رسیدن با احساس خوب داشتن رابطه مستقیم دارد. چه کسی نمی خواهد زیبا به نظر برسد؟ اگر از محصولات شیمیایی استفاده نمی کنید ، بهترین راه این است که به مادر طبیعت متوسل شوید. و در این فرآیند ، شما ناگزیر خواهید شد در مورد مزایای مورینگا بیشتر بدانید.

مورینگا چیست؟

مورینگا گیاهی است که قرن ها به دلیل مزایای شگفت انگیز سلامتی از آن استفاده می شود. در مناطق گرمسیری رشد سریعی دارد و از سر سخت ترین گون های گیاهی در برابر بی آبی است. در کتب طب سنتی ایرانی و هندی از مورینگا با نام ( بان ) یاد شده است.

زکریای رازی و چند تن از حکیمان ایرانی در مورد خواص و روش های مصرف ( بان ) سخن ها گفته اند.( بیشتر بخوانید)

مورینگا به اعجاز طبیعت معروف شده است زیرا

  1. سرشار از مواد مغذی است : ( مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مرطوب کننده است)
  2. همه افراد می توانند استفاده کنند و در دسترس نیز هست.
  3. برای بیابان زدایی و جلوگیری از گسترش فقر غذایی بسیار کارآمد است.

آیا مورینگا برای پوست و مو مفید است؟

تصور کنید اگر بتوانید همه مشکلات مراقبت از پوست خود را با یک محصول حل کنید. بهتر از این ، تصور کنید که آیا می توانید تمام مشکلات مراقبت از پوست خود را با یک داروی طبیعی حل کنید؟

مدتی است که مورینگا به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. هندی ها با مزایای قدرتمند و خاصیت تقویت کنندگی مورینگا غریبه نیستند. این یک واقعیت کاملاً مشهود است که تقریباً هر قسمت از درخت مورینگا برای مصرف عالی است زیرا برگها ، میوه ها ، گلها و دانه های آن همه پر از مواد مغذی و مواد معدنی با فواید شگفت انگیز سلامتی است.  ( چرا مورینگا؟ )

گیاه مورینگا پر از مواد مغذی ، اسیدهای آمینه و مواد معدنی با ارزش است که به عنوان آنتی اکسیدان ، ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عمل می کنند. همچنین از مورینگا برای بهبود بیماری ها ، کمک به نشاط جنسی و حتی افزایش تولید شیر مادر استفاده می شود. بله ، مورینگا فواید زیادی دارد ، اما ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان از مورینگا برای پوست استفاده کرد. (8 دلیل استفاده از مورینگا)

 ماسک های صورت مورینگا در حال محبوبیت بسیار زیاد هستند ، زیرا تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان به اهمیت این ماده شگفت انگیز برای افزایش زیبایی پی می برند. مورینگا نه تنها از سلامتی ما در داخل بدن پشتیبانی می کند ، بلکه به حمایت از بدن از طریق پوست نیز کمک می کند.

نحوه استفاده از مورینگا برای مراقبت از مو

مورینگا نرم ترین و قوی ترین موهای شما را به شما هدیه می دهد . اگر موهای شما مستعد موخوره ، پارگی و خشک شدن است ، احتمالاً فکر می کنید همه روغن های موی بیرون ( آرگان ، نارگیل ، ماکادمیا ) را امتحان کرده اید ، اما آرایشگران روغن مورینگا را به عنوان بهترین چیز بعدی در مو معرفی می کنند.

تئو بامباكاس ، كارشناس ارشد رنگ آمیزی در سالن Supernatural می گوید: “بسیاری از مشتریان من محصولات طبیعی مو می خواهند كه در اثربخشی خیلی خوب، عوارضی برای سلامتی نداشته باشد و مورینگا محل خوبی برای شروع است.”

 

مواد مغذی و پروتئین ها و  آنتی اکسیدان ها برای تقویت تولید کراتین بسیار مفید هستند. این ترکیبات به بازیابی قدرت ، رشد و ترمیم مو کمک می کند. 

مورینگا برای مراقبت از پوست

درست مانند مو ، پوست شما نیز برای داشتن درخشش و درخشندگی کامل به تغذیه مناسب نیاز دارد. این گیاه شگفت انگیز مملو از مواد مغذی مانند کلسیم ، ویتامین A ، B ، C ، D ، E است. مواد معدنی مانند مس ، آهن ، روی ، منیزیم ، سیلیس و منگنز. همه اینها برای تقویت پوست برای سالم ماندن در طولانی مدت ضروری است. 

 

همچنین ، مورینگا دارای خواص مرطوب کننده و مغذی بسیار خوبی است که آن را به بخشی مهم در محصولات مدرن مراقبت از پوست از جمله آیورودا تبدیل می کند.در اینجا برخی از جزئیات چگونگی کمک مورینگا به آکنه و زخم ، ضد پیری ، سفید شدن پوست و نیازهای کلی پوست شما آورده شده است.

مزایای پودر مورینگا برای سلامتی

آیا مورینگا برای درمان چاقی مناسب است؟

1- پیری را کند میکند 

هم از روغن مورینگا و هم از پودر برگ مورینگا می توان برای جلوگیری از پیری پوست استفاده کرد.استفاده منظم از آن می تواند به از بین بردن لکه های پوستی کمک کرده و موجب محکم شدن پوست صورت شما شود و  در نهایت جوانتر به نظر برسید.

در درجه اول و مهمترین ، اگر پوست شما کدر و خشک باشد ، باعث جوان سازی آن می شود. از آنجا که مملو از آنتی اکسیدان است ، از آسیب زدن رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا رادیکال های آزاد ناشی از استرس اکسیداتیو باعث آسیب رساندن به اندام ها و بافت های مختلف بدن از جمله پوست می شوند که منجر به ایجاد چین و چروک می شود.( با افزایش سن مقابله با رادیکال های آزاد در بدن کند تر می شود ) 

آنتی اکسیدان های موجود در مورینگا همچنین به محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش مضر آفتاب کمک می کند.

 ویتامین C یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها به همراه ویتامین A و B است که مورینگا نیز حاوی آن است. مورینگا همچنین به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است که به کاهش استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد نیز کمک می کند.

 نقش فوق العاده مورینگا در پیشگیری از سرطان

2- لب ها را مرطوب می کند: 

همچنین روغن مورینگا به عنوان ماده اولیه در تولید انواع بالم لب و محصولات مراقبت از لب مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا قادر است پوست حساس لب را مرطوب کرده و باعث شود نرمی و لطافت خود را حفظ کند.ویتامین های گروه  B موجود در مورینگا می توانند به عنوان یک ماده مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و رطوبت موجود در لایه بیرونی پوست را حفظ کنند. روغن موجود در مورینگا حتی می تواند در بافت پوست نفوذ کرده و رطوبت را وارد کند.

 

خواص ضد عفونی کننده مورینگا برای پوست شما بسیار مفید است. می توانید از مورینگا برای درمان بریدگی های پوست ، زخم ها ، خراش ها ، علائم سوختگی ، کبودی ها ، عفونت های پوستی ، بثورات ، آفتاب سوختگی و گزش حشرات استفاده کنید.

 

3-چهره را بهبود می بخشد:

 همانطور که قبلاً گفته شد ، مورینگا ممكن است با جلوگیری از لك شدن ، به بهبود چهره شما كمك كرده و هنگام استفاده موضعی ، حالت صافی پوست
به شما بدهد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مورینگا می تواند در بهبود زخم موثر باشد و ادعای سنتی خود را اثبات می کند. همه ما می دانیم که وقتی جوش ظاهر می شود ، اغلب قبل از بهتر شدن بدتر می شود. دلیل این امر این است که زخم یا برش روی پوست باعث آسیب پذیری آن در برابر باکتری و عفونت می شود. مورینگا به دلیل تاثیری که در تولید کلاژن دارد ، ممکن است در ترمیم زخم کمک کند.

خواص موجود در مورینگا می تواند به سود هر دو نوع پوست چرب یا خشک باشد. آنتی اکسیدان های زیاد موجود در مورینگا “به پوست ما اجازه می دهد از حالت محافظت به حالت ترمیم تبدیل شود. عدم تعادل هورمونی (در سطح مولکولی پوست) ناشی از استرس اکسیداتیو می تواند بر روی پوست – خاصیت چربی و التهاب – تأثیر بگذارد اما آنتی اکسیدان های موجود در مورینگا به مهار این اثر کمک می کنند.

زنان چگونه می توانند از مورینگا استفاده کنند؟

4-مورینگا برای مبارزه با آکنه :

 مورینگا دارای خواص ضد باکتری است و به همین دلیل شناخته شده است که از بروز آکنه در پوست صورت جلوگیری می کند. همین اثر را می توان با استفاده از ماسک پودر برگ مورینگا در مناطق آسیب دیده صورت به دست آورد. با این حال از آنجا که مورینگا می تواند به کاهش تولید چربی در پوست کمک کند ، این امر به کاهش تجمع مسدود کننده منافذ کمک می کند. عدم تعادل هورمون ها و افزایش استرس هر دو با آکنه در ارتباط هستند.

5-کمک به دفع سموم: 

یکی از مهمترین دلایل عدم سلامت پوست وجود سموم در بدن است. بنابراین ، با مصرف دانه یا پودر مورینگا در صبح ، نتایج مطلوبی را مشاهده خواهید کرد. این ممکن است به تصفیه خون شما کمک کند که در نهایت پوستی شفاف و سالم به شما ارائه می دهد. جوش و آکنه ممکن است نشانه هایی از تجمع سموم در خون باشد.

6-منافذ بزرگ پوست را کاهش می دهد:

گیاه مورینگا روی منافذ بزرگ باز پوست عمل می کند که باعث سفت شدن بیشتر پوست می شود. این ماده دارای پروتئین کلاژن تقویت کننده سلامت پوست است که به کاهش منافذ تا حد زیادی کمک می کند. بنابراین ، اگر روال پوستی شما گیاه مورینگا را از دست داده است ، زمان مناسب برای ترکیب آن است.

ادعای کنترل دیابت با مورینگا صحت دارد؟

چگونه از مورینگا برای پوست استفاده کنیم؟

ماسک صورت با پودر مورینگا
ماسک صورت با پودر مورینگا ( عسل یک پیمانه، پودر مورینگا یک پیمانه، شیر دو پیمانه )

با تهیه ماسک صورت در خانه و استفاده مکرر از آن می توانید از مزایای مورینگا برای پوست استفاده کنید.

ماسک صورت با پودر مورینگا :
  1. پودر مورینگا را با گلاب ، عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت شسته شده قرار دهید. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. بهتر است که این ماسک را در عصر استفاده کنید.

      2.پودر مورینگا را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و مانند ماسک صورت به صورت خود بمالید. ماسک مورینگا را به مدت 20 دقیقه بگذارید. این  کار را مرتباً انجام دهید و فواید پودر برگ مورینگا را برای پوست مشاهده خواهید کرد.

      3.اسکراب بدن با پودر مورینگا :نصف موز ، له شده ،یک قاشق غذاخوری پودر مورینگا،یک قاشق غذاخوری عسل،دو قاشق چایخوری روغن درخت چای. همه مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. بگذارید به مدت 15-20 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. 

      4.یک قاشق غذاخوری پودر مورینگا ، یک قاشق غذاخوری عسل خالص، یک آووکادو له شده، یک قاشق چایخوری آب لیمو یا آب. 
همه مواد را در یک کاسه بریزید و کاملا مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بزنید. آن را به آرامی و به طور یکنواخت در سطح پوست خود بمالید. حدود 20 دقیقه ماسک را روی صورت خود بگذارید. سپس ، صورت خود را با آب ولرم بشویید. صورت را با حوله تمیز خشک کنید.

     5.پودر مورینگا یک قاشق غذا خوری ، ماست یک قاشق غذا خوری ، کپسول ویتامین E یک عدد. مواد داخل ویتامین E را با پودر مورینگا و ماست به خوبی ترکیب کنید. به مدت حداقل 20 دقیقه بر روی پوست صورت ، گردن و دست ها می توانید بمالید. سپس با آب گرم بشویید.

     6.دو قاشق غذا خوری آب نارگیل یا شیر ، یک قاشق غذا خوری عسل ، یک قاشق غذا خوری پودر مورینگا. همه مواد را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت به آرامی بمالید. به مدت 20 دقیقه بر روی پوست بماند سپس آبکشی نمایید.خرید پودر مورینگا

نتیجه گیری

گیاه مورینگا نه تنها برای پوست شما عالی است بلکه هنگام مصرف، مواد مغذی ضروری را نیز به بدن می رساند. روزانه از این گیاه شگفت انگیز استفاده کنید تا پوست شما شفاف و بدن شما سالم باشد. ( چگونه مورینگا بر تنظیم خواب تاثیر می گذارد )

از جمله بیماریهای پوست و مو  که با مصرف مورینگا میتوانید تا حدود زیادی آنها را کنترل کنید.

  • شل شدن پوست صورت
  • خطوط ریز روی صورت
  • چین و چروک
  • سفید شدن مو
  • ریزش مو 

جهت بهره مندی از فواید گیاه مورینگا می توانید هم از برگ‌های مورینگا و هم از روغن بذرهای مورینگا استفاده نمایید.

اینجا

 

عضویت
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
همه کامنتها را نشان بده
سیمین
سیمین
9 ماه قبل

سلام.مطالب بسیار مفید بود متشکرم برای توضیحات عالی💞

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
سوالی دارید؟از من بپرسید
1
0
نظرات شما را دوست خواهند داشت،کامنت بگذارید!x
0