مورینگا برای زنان

مورینگا برای زنان

مزیت مورینگا برای زنان چیست؟ آیا ادعای درمان کم خونی و کنترل بیماری های چاقی و دیابت صحت دارد؟ چرا مورینگا معجزه طبیعت است؟

مورینگا اولیفیرا یا معجزه طبیعت از دیرباز جهت استفاده در مصارف دارویی و غذایی در میان مردمان و به خصوص زنان رواج داشته است. دلیل نامگذاری مورینگا به اعجاز طبیعت بی دلیل نیست ، چرا که ادعای درمان بیش از 300 بیماری را دارد.( واقعا؟ )

 نتیجه تحقیقات و آزمایشات فراوانی که در سرتاسر دنیا بر روی این گیاه انجام شده است، همگی این ادعا را اثبات می کنند.

در این مقاله قصد داریم به نقش مورینگا و مزیت استفاده از آن در حفظ سلامتی زنان بپردازیم. 

مورینگا چیست ؟ 

مورینگا اولیفیرا گونه ای از درختان خانواده مورینگاسه می باشد که در نواحی گرمسیری هندوستان و پاکستان و دیگر مناطق رشد می کند. اغلب با نام درخت معجزه یا درخت زندگی نیز نامیده میشود. از تمامی قسمت های این گیاه در صنعت غذایی ، دارویی ، بهداشتی به اشکال گوناگون استفاده میشود.( بیشتر بخوانید)

ریشه ، ساقه ، پوسته ، برگ ، میوه ، بذر و گل همگی قابل استفاده برای انسان هستند. در سال 2010 از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا به عنوان اعجاز طبیعت معرفی شد. 

در کتب طب سنتی ایرانی با نام ( بان ) از آن یاد  می شود

دانشمندانی چون زکریای رازی ، حکیم عقیلی خراسانی ، حکیم اسماعیل جرجانی و تعدادی دیگر از حکمای طب ایرانی در کتاب هایشان در مورد مورینگا توضیحاتی داده اند.

( مورینگا از منظر طب سنتی )

اگر علاقمند به ادامه مطالعه درمورد مورینگا شده اید توجه شما را به 10 مزیت فوق العاده مورینگا برای زنان جلب می کنم:

مورینگا برای زنان

1-مورینگا برای مدیریت وزن:

زنانی که مشغول “پرخوری” هستند اغلب دچار کمبود منیزیم ، ویتامین های گروه B ، کروم و روی هستند. گیاه  مورینگا به شکل پودر آن حاوی

B-1, B-2, B-3, B-4, B-6, B-7 و B-12  است. همانطور که می دانید B-12 برای سیستم عصبی ضروری است.

افراد و به ویژه زنانی که از عصاره برگ و پودر برگ مورینگا استفاده می کنند اغلب کاهش وزن را تجربه می کنند. این اثر مفید می تواند به دلیل بسیاری از عوامل ناشی از سم زدایی طبیعی مورینگا باشد که باعث از بین رفتن وزن اضافی آب ، مدفوع ، پلاک و چربی می شود. به طور خاص تر ، این یک نوع اثر ضد التهابی است و ادرار آور نیز می باشد که به کاهش احتباس آب کمک می کند.

علاوه بر این ، محتوای فیبر زیاد در مورینگا باعث کاهش جذب چربی در روده می شود. همچنین مشخص شده است که کاهش مقاومت به انسولین ممکن است از تجمع چربی اضافی در اطراف بدن جلوگیری کند.

و در آخر، اسید گلوتامیک ، یک اسید آمینه موجود در پروتئین مورینگا ، در جلوگیری از ولع مصرف قند نقش به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید : ( این یک فرمول سری برای لاغری است )

2-اهمیت ویتامین ها و مواد معدنی برای خانم ها

بیشتر افراد 40 و 50 ساله و به ویژه زنان ، برای انجام عملکردهای طبیعی بدن به چندین ویتامین و مواد معدنی مختلف احتیاج دارند. این زنان میانسال به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی و آنزیمی در بدن دچار اختلالات بهداشتی زیادی می شوند.

مورینگا از بسیاری جهات به آنها کمک می کند و در عبور از این مرحله با سهولت و لذت به آنها کمک می کند. مورینگا میزبان ویتامین ها و آمینو اسید ها و مواد معدنی بی شماری از A تا Z است. مورینگا به عنوان تنها گیاه چند ویتامین در طبیعت شناخته می شود و از همه گیاهان در جهان مواد مغذی بیشتری در یک گیاه ارائه می دهد. مقادیر سرشار آنتی اکسیدان های مورینگا موجب شده تا پرچم دار گیاهان حاوی آنتی اکسیدان باشد.( بیشتر بخوانید : مورینگا پرچم دار منابع آنتی اکسیدان )

3-زیبایی: مو ، پوست و ناخن با محصولات مورینگا

مورینگا سرشار از ویتامین A است و در نتیجه به رشد بهتر مو کمک خواهد کرد. روی ، که به وفور در مورینگا وجود دارد ، از طریق تقویت عملکرد سیستم ایمنی ، رشد مو را تحریک می کند. ریزش مو همچنین می تواند در صورت کمبود مقدار مناسب ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B6 ، اسید فولیک و اینوزیتول در رژیم غذایی اتفاق بیفتد.

برای رشد مو ، مورینگا همچنین حاوی ویتامین های غنی از B متعددی مانند B1 ، B2 ، B3 ، B4 ، B6 ، B7 ، B12 ، B14 و برخی از B17 است. ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است ، یکی دیگر از مواد مغذی قدرتمند در مورینگا است و برای رشد مو بسیار مهم است.( مقاله در سایت ساینس دایرکت ) ویتامین E همچنین به رشد مو کمک می کند زیرا گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد. زئاتین ، آنتی اکسیدان قوی دیگری که در مورینگا یافت می شود ، با تأثیر بر تقسیم سلول و خواص آنتی اکسیدانی ، پیری را به تأخیر می اندازد.( منبع )

آخرین مورد گوگرد طبیعی است و یکی دیگر از مواد معدنی اصلی است که به رشد مو کمک می کند و در مورینگا نیز موجود می باشد. گوگرد ارگانیک ، که با گوگرد معدنی متفاوت است ، یک ماده معدنی اصلی در غذاهایی است که می خوریم مانند میوه و سبزیجات. گوگرد به یک دلیل لقب “ماده معدنی زیبایی” را دارد. دلیل آن این است که گوگرد ارگانیک باعث رشد مو ، ناخن ، زیبایی پوست و کند شدن روند پیری کلی می شود. مواد معدنی دیگری که مورینگا دارد شامل منگنز ، کلسیم و مس می شود که باعث ایجاد تارهای جدید،  ترمیم  و رشد مو می شود.

( مورینگا و تاثیرات مفید بر پوست مو )


عوارض گیاه مورینگا چیست؟

4-PCOS ( سندرم تخمدان پلی کیستیک )

مقاومت به انسولین یک اختلال متابولیکی مکرر در سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. (1)نشان داده شده است که مورینگا اولیفیرا باعث کاهش درجه مقاومت انسولین در دیابت نوع 2 می شود ، بنابراین انتظار می رود که مورینگا اولیفیرا بتواند سطح انسولین را کاهش داده و فولیکولوژنز را در PCOS افزایش دهد.

مورینگا در کنترل دیابت چه نقشی دارد؟

5-التهاب و خواص ضد التهابی مورینگا

واکنش التهابی به صدمات ، بخشی جدایی ناپذیر از مکانیسم بهبودی طبیعی بدن است . با این حال ، التهاب مزمن ، معمولاً به صدمه ای که توسط رادیکال های آزاد وارد می شود ، می تواند بر سیستم متابولیک ما اثر مخرب بگذارد.

به عبارت دیگر پاسخ طبیعی بدن به صدمه دیدن، التهاب است و این امر برای بدن مفید و ضروری است. اما اگر صدمات توسط رادیکال های آزاد به بدن وارد شود، پاسخ التهابی ممکن است مزمن باشد و این برای بدن مضر خواهد بود.

تصور می شود بیماری های قلبی و اختلالات متابولیکی مانند مقاومت به انسولین و دیابت نتیجه التهاب مزمن و اختلالات متابولیکی است. مورینگا به شدت به کاهش التهاب کمک می کند. یک مطالعه انجام شده توسط یک محقق فرانسوی در مجله پزشکی داکار سنگال نشان داد که مورینگا حاوی برخی از خواص ضد التهابی چشمگیر است و احتمالاً می تواند به بهبود شرایط التهابی حاد مانند برونشیت ، دیابت ، مخاط و آرتریت روماتوئید کمک کند.

( مورینگا از کجا تهیه کنیم؟ )

6-یائسگی / قاعدگی

یائسگی مرحله حیاتی در زندگی هر زن است. اگرچه مرحله دردناکی است ، اما زنان می توانند با کمک مواد مغذی مناسب بر علائم یائسگی غلبه کنند. (بیشتر بخوانید).

یک مکمل غذایی متعادل در دوران یائسگی ضروری است ، زیرا بدن را قادر می سازد تا به طور خودکار با تغییرات هورمونی تنظیم کرده و  به طور طبیعی استروژن را از غدد فوق کلیه و رسوبات چربی حفظ کند.

در دوران یائسگی ، بدن برای جبران خون از دست رفته به آهن و کلسیم اضافی نیاز دارد. یائسگی موجب جریان خون نامنظم و تغییرات هورمونی در بدن می شود ، از این رو زنان گاهی احساس خستگی و استرس می کنند.

در طی یک چرخه قاعدگی منظم ، می توان از دست دادن خون را گوشت مایع مرده ای دانست که در طی دوره های قاعدگی و تخمک گذاری از واژن خارج می شود و به عنوان فولیکولار شناخته می شود. مواد مغذی حیاتی موجود در خون در طی این چرخه ها مانند آهن و کلسیم از بین می روند.

پودر برگ مورینگا ، با 17 برابر کلسیم بیشتر از شیر و 10 برابر ویتامین A بیشتر از هویج ، به دفع علائم یائسگی و چرخه قاعدگی کمک می کند. محتوای بالای ویتامین C مورینگا و بیوفلاونوئیدها مانند کوئرستین ، موجود در پودر برگ مورینگا ، برای کاهش گرگرفتگی قابل ذکر است.

علاوه بر این ، محتوای آهن قوی (25 برابر بیشتر از اسفناج) علاوه بر ایجاد جریان منظم قاعدگی ، به کاهش و احیای خون نیز کمک می کند.( منبع )

7-سکته مغزی

بیش از 60٪ زنان از گرفتگی حین قاعدگی و PMS (سندرم پیش از قاعدگی ) رنج می برند. بدانید که گرفتگی عضلات با PMS متفاوت است ، اما زنان از هر دو رنج می برند. مورینگا می تواند به علائم احساس ضعف و خستگی کمک کند زیرا حاوی 15 برابر پتاسیم بیشتر از موز است. در مورد نوسانات خلقی ، عناصر قدرتمند B-12 موجود در مورینگا باعث آرامش سیستم عصبی و ایجاد آرامش روحی در کنار سایر مواد مغذی حیاتی دیگر می شود. مورینگا همچنین در صورت استفاده در دوران قاعدگی موجب کاهش درد و گرفتگی شده و همچنین بدن و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سكته مغزي شايعترين اختلال عصبي ناتوان كننده و درد پس از سكته مغزي عارضه اي شايع و اغلب فراموش شده است كه شيوع آن در مطالعات مختلف از ۶/۱۸ % تـا ۴۹ % گزارش ميشود. انواع مختلفي از درد به دنبال سكته مغزي بروز مي كند كه شامل دردهاي مركزي، نوسي سپتيو، اسپاس مي، سردرد و غيره است. افتراق بين انواع مختلف دردهاي پس از سكته مغزي مهم است زيرا علايم باليني، عوامل خطر و درمان آنها متفاوت است.(منبع)

8-استحکام استخوان/ آهن موجود در برگ مورینگا

یائسگی زنان ، ضعف استخوان را در پی دارد و آنها را بسیار مستعد پوکی استخوان می کند. مقدار کلسیم مورد نیاز یک انسان معمولی بیش از مقدار مصرف کلسیم است، از این رو کلسیم را از استخوان و دندان ها میگیرد. این کار باعث تولید استخوان های ضعیف و شکننده می شود. مورینگا با محتوای بالای کلسیم خود راه حل این مشکل است. از آنجا که کلسیم موجود در مورینگا 100٪ از گیاه طبیعی تهیه و بدست می آید ، این ماده به راحتی جذب بدن می شود.

بسیاری از زنان به دلیل از دست دادن خون ناشی از جریان قاعدگی ، دچار کمبود آهن هستند. مورینگا تقریباً 25 برابر آهن بیشتر از اسفناج دارد. دیگر نیازی به جویدن یخ نیست زیرا بسیاری از زنان به دلیل کمبود آهن به این امر متوسل می شوند.

9-افسردگی

محققان معتقدند که یکی از دلایل عمده افسردگی ، عدم وجود مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی است. اعتقاد بر این است که این کمبود مواد مغذی باعث عدم تعادل هورمونی شده و منجر به افسردگی می گردد. زنان بعد از سن 40 سالگی بیشتر در معرض افسردگی و اختلالات خواب قرار دارند. ( بیشتر بخوانید: یک فنجان سلامتی برای خواب راحت)

با تأمین مناسب مواد مغذی به بدن ، بیشتر اوقات می توان افسردگی را برطرف کرد. اتفاقاً ، مورینگا ، که سرشار از ویتامین A ، B ، C ، E ، پتاسیم ، کلسیم ، چندین فلاونوئید و مواد مغذی است. بنابراین ، اگر روزانه مورینگا مصرف می کنید ، علاوه بر مشکلات کلی سلامتی ، مورینگا می تواند افسردگی را نیز برطرف کند.به طور خاص ، مقادیر زیاد منیزیم در مورینگا یک ماده معدنی مهم برای استخوان ها در مرحله پس از یائسگی است. منیزیم برای عملکرد به عنوان “آرام بخش” برای رفع مشکلاتی مانند اضطراب ، تحریک پذیری و سایر تغییرات خلقی محبوب است. بی دلیل نیست که مورینگا برای پیشگیری از سرطان تجویز می شود.

10-افزایش تولید شیر مادر با مصرف مورینگا

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید ، توصیه می کنیم قبل از مصرف مورینگا به دنبال مشاوره پزشکی باشید. اگر شیرده هستید ، مصرف مورینگا کاملاً بی خطر است و در حقیقت از نظر علمی ثابت شده است که شیر مادر را افزایش می دهد! دلیل این امر آنست که برگها گنجینه ای از مواد مغذی طبیعی هستند ، ماده ای که باعث افزایش تولید شیر مادر می شود.

 جوامع هند شرقی ، به ویژه در مناطق ضعیف تر از نظر اقتصادی ، عاشق استفاده از مورینگا هستند ، زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز مادران شیرده در مورینگا یافت می شود. این برای نوزادان در سال اول زندگی بسیار مهم است زیرا سلامتی هر نوزاد به سیستم ایمنی بدن آن  که از طریق شیر مادر ساخته و تقویت شده است بستگی دارد. این یکی از دلایلی است که در داکار ، سنگال ، سازمان کلیسای جهانی مورینگا را به عنوان درمان ملی سو تغذیه در نوزادان ، کودکان و بزرگسالان اعلام کرده است. علاوه بر این ، محتوای بالای کلسیم برگهای مورینگا می تواند دلیل واضحی برای افزایش تولید شیر مادر باشد که حاوی 17 برابر بیشتر از شیر کلسیم است.

عضویت
اطلاع از
guest
4 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
همه کامنتها را نشان بده
مهسا
مهسا
2 سال قبل

سلام من از مورینگا استفاده کردم اول اینکه دچار یبوست شدم دوم اینکه گرفتگی صدا پیدا کردم

احسان پویا
ادمین
2 سال قبل
پاسخ به  مهسا

سلام واحترام
تا کنون مشکلی مثل شما گزارش نشده
برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

بهرام
بهرام
1 سال قبل

سلام من از دمنوش مورینگا استفاده کردم هر دوبار حساسیت پوستی پیدا کردم همراه باوخارش

احسان پویا
ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  بهرام

سلام وقت بخیر
شما اولین موردی هستید که این مورد را برای دمنوش مورینگا گزارش میکنید.
در صورت تمایل برای انتقال تجربه ما تماس بگیرید.

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
سوالی دارید؟از من بپرسید
4
0
نظرات شما را دوست خواهند داشت،کامنت بگذارید!x
0